mandag 11. februar 2008

Svakhet og styrke

Det var en gang et fag jeg er dårlig i.... reflektere over hvorfor jeg suger i akkurat det faget? hmm...... her faller nok valget på Geografi. Jeg tror jeg ikke er så god i det faget enkelt nok fordi jeg ikke er interessert... Geografi er kjedelig, rett og slett. Steiner, og dems opprinnelse. Vinder og havstrømmer. Fjell- og dalformer. Jeg klarer ikke å konsentrere meg ordentlig om noe jeg synes er totalt uinteressant og jeg ender opp med å gjøre noe helt annet. Kanskje hvis jeg kan koble faget opp mot noe langt mer interessant så muligens blir det bedre. Vanskelig å si ettersom hva annet enn andre steiner kan kobles til andre steiner? Tjaa jeg kan jo bebreide læreren, men vil ikke henge ut noen, så jeg bare sier at høytlesing fra ark suger.... Har nesten sovnet gjentatte ganger i Geografien, men det kan også ha med at det er på  slutten av skoledagen og at vi har samme læreren i de to timene før. Kanskje litt mer praktisk læring samt gruppearbeid
(gjelder forholdsvis alle fag) ville sprita opp stemningen? Kan vel bare håpe på en reaksjon fra 
lærerens side og.... vente?

1 kommentar:

Rune sa...

Lars!
Du har en personlig stil som fungerer godt i bloggsammenheng. Prøv likevel å holde en saklig tone. Bloggen din er spennende og har en oversiktlig struktur. Pass på at du utnytter mediet ved å bruke bilder og lenke til aktuelle artikler. PS: når det gjelder privatisteksamen så krever det stor grad av selvstendighet. Mange vil nok oppleve at f.eks. nynorsken blir vanskelig.
MVH,
Rune